تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ راهکارهای مناسب و روش هایی جهت تولید محتوای با کیفیت جهت افزایش بازدید سایت و تحول در فروش و کسب و کار در این مطلب آورده شده است.

تولید محتوا چیست؟ امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوای با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین امر بیشتر مدیران وب سایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که وبلاگ نویسان و توسعه دهندگان وب (محتوا نویسان) با تجربه ای را در این زمینه استخدام نمایند.

یکی از مشکلات اساسی این وبلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب مرتبط با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید نمایند که مناسب با مخخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا دشوار می باشد.

ما در این مقاله سایتمان که در زمینه سئو است میخواهیم در خصوص راهکار همین مشکل با شما صحبت کنیم. اینکه شما چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و چه مواردی برای آن نیاز دارید. پس با تبریز تدریس همراه باشید.

داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین نموده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه تهیه کنید و موضوعات مرتبط را در آن یادداشت کنید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

یکی از دلایلی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید. برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات کلیدی و عبارات مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید.

غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی، عبارت مورد نظر را تولید می کنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest می باشد که بهترین عبارتهایی که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان می دهد.

نوشتن عنوان در تولید محتوای عالی و جذاب

متاسفانه بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه وارد در نوشتن محتوای خود می کنند، عنوان محتوای خود را نمی توانند به شکل درستی بنویسند یا یک عنوان کلی می نویسند مانند ” روشهای کسب درآمد از اینترنت ” این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد. عنوان مهمترین بخش سایت می باشد زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان سایت محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت یشتری نیاز است.

محتوای وبسایت های رقبای خود را چک نمایید

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی نموده و سعی کنید که کم و کاستی هایی که در تولید محتوای آنها وجود دارد را در بخش محتوای وب سایت خود رفع نمایید اگر هم درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود نداشته باشد، با خوش اقبالی شما این به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آوردن وب سایت خود نمایید.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید

مخاطب اصلی محتوای وب سایت شما، کاربران شما می باشند پس باید محتوایی تولید نمایید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، وقت زیادی را در اینترنت تلف می کنند تا بتوانند یک مطلب خوب که مورد نیازشان باشد را پیدا کنند، اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر محبوب شوید.

به موضوع اصلی کلی نگاه نکنید

اکثر وب سایتها مقالات خود را به صورت تیتر وار و کلی منتشر می کنند در حالی که نباید این گونه باشد مطالب و مقالات وب سایت باید بصورت جزئی همراه با جزئیات آن منتشر شود.لذا اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وب سایت شما با دیگران می شود.

در مقالات متفاوت به بررسی موضوع بپردازید

بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال شما وقتی راجع آموزش کسب درآمد از اینترنت می خواهید مقاله ای بنویسید شاید دارای چند موضوع یا بخش مختلفی باشد لذا شما باید هر جنبه را در موضوعات مختلفی بررسی نمایید هر چند به یک موضوع وابستگی داشته باشد.

خلاف جهت حرکت کنید

شاید این مبحث را با مثال عرض کنم خدمتتون خوب متوجه می شوید اگر شما راجع به کسب درآمد اینترنتی محتوایی رو قرار می دهید حتی اگر این مبحث رامثل مرکز مهارت آموزی تبریز آموزش می دهید و کسب درآمد شما از این طریق است لذا شما تنها با نوشتن معایب کسب درآمد اینترنتی باعث می شود مخاطبا زیادی محتوای شما را بخوانند و محوبیت بالایی را کسب می کنید بخاطر اینکه بیشتر رقبای شما فقط مزایای محتوا را در نظر می گیرند.

مقالات منتشر شده خود را لیست کنید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه نمایید. مزیت اینکار این می باشد که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخش ها بک لینک بدهید.

بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید

از بهترین مقالات سایتهای دیگر استفاده نمایید این بدان معنا نیست که از مقالات سایتهای دیگر کپی گرفته و در سایت خود قرار دهیم بلکه باید محتوای سایتهای دیگر را با ذکر منبع در وب سایت خودمان در بخ مقالات قرار می دهیم و بدان طریق باعث لیک دهی شده و محبوببت خود را بیشتر می کنیم.

حتماً مقالات آموزشی تولید نمایید

با تولید محتوای آموزشی یعنی تولید مقالات آموزشی شما می توانید مخاطبانی را جذب کنید محتوای آموزشی به وب سایت شما کمک می کند تا کاربران بیشتری را در خبرنامه یا عضویت در وب سایت ترغیب نموده و محبوبیت بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز نمایید

به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

سئو مکانیکی

وقتی تولید محتوای سایت تمام شد، کار و وظیفه اصلی در روی سایت شروع می شود. محتوای خود را براساس سئو بنویسید. یعنی تمامی تکنیک ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی را براساس آخرین الگوریتم سئو ۲۰۱۹ رعایت کنید.

نکات نگارشی متن را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید

یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه  وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار می باشد. به کار بردن اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود و تمامی زحمات شما را هدر می دهد.

محتوای مطالب طولانی بنویسید

اندازه یک محتوای استاندارد برای یک وب سایت، بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می باشد. حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید ۵۰۰ کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از ۴ هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید. البته ناگفته نماند که سیستم مدیریت محتوای وردپرس حداقل محتوای لازم برای هر پست را ۳۰۰ کلمه می داند و آن را به عنوان مطلب خوب تایید می کند.

متا تگ عنوان ها را مناسب بنویسید

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

متا تگ توضیحات را حتماً مرتبط با موضوع بنویسید

این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وب سایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود. گوگل یکی از متاتگهایی را مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از ۵۰۰ کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی تولید می کند.

از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید

هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند. متاسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله می باشد.

تکنیک های کلاه سیاهی را در تولید محتوا اصلا بکار نبرید

گوگل اصلا تکنیک های کلاه سیاهی را دوست ندارد و سریعا متوجه شده و هر وب سایتی را که از این تکنیک ها استفاده کرده باشد مورد جریمه گوگل قرار می گیرد.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

شما زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین می رود پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف.

معرفی لینک و منبع آن

اگر مقاله خود را از وبسایتی دیگر رونوشت کرده اید، بهتراست منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان می کند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید

در تولید محتوا باید به چند نکته دقت داشته باشید :

اول اینکه نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می شود و میتوان گفت که اصلا متن شما به هیچ وجه خوانده نمی شود. باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما بهتر درک میکند.

محتوای شما باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود

امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می باشد.

معرفی خود

بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی نمایید. بخاطر اینکه شاید کاربر جدیدیوارد سایت شده و در حال استفاده از مقاله تولید شما می باشد لذا بهتر است یک توضیح مختصری از شرکت و خدمات خود را درون مقالات درج نمایید تا کاربران بدانند که شما کی هستید؟

مقالات مرتبط را دسته بندی کنید

از بهترین روشهای استفاده کاربران از سایت شما دسته بندی مطالب سایت شما می باشد چرا با این روش کاربران می توانند به آنچه که می خواهند زودتر دسترسی داشته باشند.