اخذ دیپلم فوری در اردبیل

دیپلم و سیکل رسمی آموزش و پرورش در استان اردبیل

سیکل و دیپلم رسمی آموزش و پرورش: افرادیکه بنا به دلایلی موفق نشده اند تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و یا دبیرستان تکمیل کنند و قصد دارند که ادامه تحصیل دهند می توانند در کمترین زمان تحصیلات خود را ادامه دهند. دقت نمایید برای اقدام برای سیکل و دیپلم رسمی آموزش و پرورش بسیاری از مراکز بصورت غیر قانونی و یا اشخاص وعده ارائه مدرک در قبال پرداخت مبالغی از متقاضی می نمایند. با وجود جاذبه اولیه اینکار برای عده ای که میخواهند بدون زحمت به هدف خود برسند تهدید ضرر مالی و همینطور زمانی که از دست خواهد رفت و حتی تعقیب قانونی نیز وجود دارد. اکیداً به متقاضیان توصیه میشود فریب تبلیغات از این دست را نخورند و با توجه به شرایط راحتی که مدارک قانونی دارند با خیال راحت به مراکز معتبر مراجعه و از راه قانونی اقدام نمایند.

 

مرکز مهارت آموزی

اخذ دیپلم در ارومیه

دیپلم فوری با مدرک رسمی بصورت حضوری و غیرحضوری در ارومیه

 

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به دنبال اخذ مدرک دیپلم هستید یکی از ساده ترین روش ها اخذ مدرک فنی و حرفه ای هست که قبلا بصورت کامل از مزایای گواهینامه مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور توضیح داده ایم.

با گذراندن دوره ۵۴ واحد عمومی و ۴۲٫۵ واحد مهارتی می توانید مدرک دیپلم را اخذ کنید و علاوه بر آن وارد بدون داشتن مدرک پیش دانشگاهی وارد دانشگاه شوید.

 

دیپلم بگیرید

 

چگونه دیپلم فوری بگیریم ؟

 

توجه داشته باشید چندین راه پیش روی شماست تا براحتی بتوانید دیپلم فوری ( دیپلم سریع ) بگیرید.

حالت اول :

افرادی که دیپلم ردی هستند و یا مدرک قبولی سال سوم نظام آموزشی قدیم و یا دوم نظام آموزشی جدید را  دارند نیاز به گذراندن دروس عمومی را ندارند

و می توانید جهت اخذ مدرک دیپلم رسمی خود با آموزشگاه مهارت آموزی تبریز مراجعه کنید

 

 

حالت دوم :

افرادی که به هیچ وجه دروس عمومی را نگذارنده اند برای اخذ دیپلم می بایست دوره عمومی را نیز بگذرانند.

اما روشی وجود دارد که این افراد هم بتوانند دیپلم فوری دریافت کنند.

به شکلی که بصورت غیرحضوری در مراکز ما ثبت نام کنند و دوره عمومی خود را تا پایان دوره مهارت به پایان برسانند و سپس مدرک دیپلم رسمی خود را دریافت کنند.

توجه داشته باشید که دروس عمومی در ۳ ترم  و اول فصول پاییز ، زمستان و تابستان انجام می شود.

برای مشاوره رایگان در زمینه اخذ دیپلم فوری می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

۹۱ ۷۵ ۳۹۶ ۰۹۹۰

محتوای قدرتمند چیست؟

محتوای قدرتمند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ و استانداردهای لازم در تولید محتوای قدرتمند در این مقاله واحد تولید محتوای مهارت آموزی تبریز تدریس معرفی می شود.

 

استاندارهای تولید محتوا

قبل از انتشار محتوا در سایت باید بدانید که تولید محتوا باید استانداردهایی داشته باشد. اگر این استانداردها را نداشته باشد ارزش کمتری برای دنیای وب، مخاطبان شما و مهم تر از همه مشتریان احتمالی شما خواهد داشت.

دنیای بازاریابی محتوا هم روز به روز در حال تغییر است و تاکتیک های جدید و تاثیرگذار جایگزین تاکتیک های قدیمی می شوند. در این مطلب می خواهم به شما استانداردهایی را که یک محتوا قدرتمند و تاثیرگذار می شود را بازگو نمایم. قبل از اینکه محتوای خود را منتشر کنید باید نگاه کنید و ببینید که آیا محتوای شما این المان ها و استانداردها را دارد یا خیر.

 

۱٫ محتوای قدرتمند ویدیو دارد.

 

در دنیای امروز تنها متن و عکس کافی نیستند. پیشرفت های تکنولوژی و تغییر رفتار مخاطبان دنیای وب باعث شده است تا تولیدکنندگان محتوا فرمت های جدیدتری را امتحان کنند. یکی از این فرمت های موفق ویدیو است. می دانید چرا؟

  • چون دیدن ویدیو راحت است و شما نیازی ندارید خط به خط متن را بخوانید و جلو بروید.
  • محتوای ویدیویی شما را درگیر می کند چون به غیر از حس بینایی، شنوایی شما را هم درگیر می کند و کار شما را راحت تر می کند.
  • ارتباط برقرار کردن با ویدیو بسیار قوی تر از ارتباط متنی است.
  • ویدیو در مدت زمان کمی اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

حالا خودتان را جای مخاطبان کسب و کارتان قرار دهید به نظرتان ویدیو می تواند برای آن ها کارآمد باشد یا تنها متن و عکس کافی است؟ ویدیو به مخاطبان کمک می کند تا اطلاعاتی که به آن ها می دهید را بهتر درک کنند. در ضمن شما از طریق ویدیو احتمال بیشتری برای قانع کردن کاربران برای خرید محصولات یا خدماتتان را دارید و این یک فرصت ایده ال است.

جهت سفارش تولید محتوا و سئو وب سایت با ما تماس بگیرید:  ۹۱ ۷۵ ۳۹۶ ۰۹۹۰

 

۲٫ محتوای قدرتمند پاسخ خوبی به سوالات می دهد.

 

هدف موتورهای جستجو چیست؟ هدف موتورهای جستجو مثل گوگل این است که کاربران را خیلی راحت و سریع به جواب سوالات شان برسانند. مخاطبان عمدتاً چه چیزهایی در گوگل جستجو می کنند؟

  • از گوگل سوال می پرسند.
  • در مورد یک محصول خاص دنبال اطلاعات هستند.
  • از گوگل می پرسند که چطور کاری را انجام دهند.

یعنی عمده ی کوئری هایی که در گوگل جستجو می شوند دغدغه ها و سوالات کاربران هستند. وقتی کاربری در گوگل عبارت «آموزش X»  را جستجو می کند در حقیقت منظورش این است که آموزش فلان دوره چگونه است. همه ی ما چنین جستجوهایی داشته ایم. اگر نگاهی به تاریخچه ی جستجوهایمان در گوگل بیندازیم خواهیم دید که در اکثر مواقع دنبال جواب سوالات مان بوده ایم.

محتوایی می تواند برای کاربر مفید باشد و موتورهای جستجو را هم تحت سلطه ی خودش دربیاورد که بتواند جواب سوالات مخاطبان را کامل و جامع بدهد. گوگل به این محتوای آموزشی بهای بسیار زیادی می دهد. معمولا محتواهایی که سوال محور هستند خیلی زود در گوگل رتبه می گیرند.

می توانید از طریق ابزارهای تحقیق کلیدواژه و یا جاهایی مثل Quora و Reddit و AnswerThePublic سوالات رایجی که کاربران در مورد یک محصول می پرسند را پیدا کنید و در محتوای تان به آن ها جواب بدهید.

 

۳٫ محتوای قدرتمند اورجینال (بدون کپی) است.

 

وقتی در مورد اورجینال بودن و اصالت محتوا صحبت می کنیم منظور ما این است که محتوای شما باید چیزی را به مخاطب ارائه کند که بقیه سایت ها ارائه نکرده اند.

  • از جنبه ی دیگری به قضیه نگاه کرده اید.
  • اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهید که رقبای شما هنوز در مورد آن صحبت نکرده اند.

جان مولر از گوگل می گوید: محتوای شما باید مفید، یونیک، کامل و با کیفیت بالا نوشته شده باشد تا بتواند نظر گوگل را جذب کند و رتبه ی بهتری به آن بدهد.

اگر شما محتوای یک سایت دیگر را با کلمات خودتان بازنویسی کنید به معنای اورجینال بودن نیست. محتوای یونیک محتوایی است که چیزی فراتر از سایر محتواهای موجود در وب باشد. محتوا باید دارای خلاقیت و اصالت باشد. چنین محتوایی باعث می شود تا سایر سایت ها به شما لینک بدهند و همین کار قدرت کلی سایت شما را هم بالاتر می برد.

 

۴٫ محتوای عالی توسط کاربران تولید می شود.

 

می دانید چرا اینفلوئنسرها آنقدر طرفدار دارند و محتوای آن ها زیاد دیده می شود؟ چون آن ها با کاربران خود مستقیما در ارتباط هستند و حتی از نظرات کاربران و سوالات و مواردی که می پرسند هم استقبال می کنند و در محتوای خودشان از آن ها استفاده می کنند. در حقیقت فالورهای اینفلوئنسرها فکر می کنند که با یک دوست در ارتباطند و به چشم یک بیزینس به اینفلوئنسر نگاه نمی کنند.

شما هم می توانید از این سیگنال ها در محتوای تان استفاده کنید. ارتباط تان را با مخاطب بیشتر کنید. از نظرات آن ها استفاده کنید. بحث های هیجان انگیز در کامنت ها با آن ها داشته باشید. اجازه بدهید خود کاربران در محتوای شما مشارکت داشته باشند.

 

۵٫ محتوای قدرتمند نتیجه محور است.

 

محتوای بدون هدف انتشار نکنید. چون محتوایی که هدف نداشته باشد به نتیجه نمی رسد. شما باید بدانید که محتوایی که تولید می کند باید به کجا برسد و چه نتایجی کسب کند و محتوا را متناسب با این نتایج بنویسید.

برای رسیدن به این هدف شما باید پرسونای مخاطب تان را بهتر بشناسید. بدانید دقیقا چه چیزی لازم دارند و با چه کلیدواژه هایی در موتورهای جستجو دنبال این محتوا می گردند. حتی لحن و ساختار موضوع هم باید متناسب با این هدف تنظیم شوند. محتوایی که خوانده نشود و یا توسط مخاطب غیرمرتبط خوانده شود هیچ فایده ای ندارد.

بعد از اینکه مخاطب تان را شناختید باید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • مخاطب شما بیشتر با چه نوع محتوایی ارتباط برقرار می کند؟
  • کدام موضوعات برای مخاطب من مهم ترند؟
  • کدام موضوع می تواند به فروش من کمک بیشتری داشته باشد؟
  • کدام موضوع برند من را مطرح تر می کند؟

وقتی جواب این سوالات را پیدا کردید حالا می توانید لحن و فرمت و موضوع را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید تا کاربران آن را بخوانند و به مشتری شما تبدیل شوند. هدف هر کسب و کار این است که مخاطبی را به سایت بکشاند که جزو مشتریان احتمالی اش است و می تواند او را به مشتری تبدیل کند. شما هم باید در همین مسیر جلو بروید.

 

۶٫ محتوای قدرتمند عنوان قوی و جذاب دارد.

 

عنوان باعث می شود تا کاربر روی متن شما کلیک کند و آن را بخواند. اگر عنوان محتوای شما ضعیف باشد و نتواند کاربر را کنجکاو کند محتوای شما شکست می خورد. جالب است بدانید که نویسنده ها و تولیدکنندگان محتوای شناخته شده و مطرح بیش از ۱۵ دقیقه به یک عنوان مناسب فکر می کنند و وقت زیادی را صرف انتخاب بهترین عنوان می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

از طعمه های کلیکی هم دوری کنید. چون شما قرار است این محتوا را به دست مخاطب اصلی آن برسانید پس باید این عنوان را مختص کاربری بنویسید که قرار است آن را بخواند. تکنیک های مختلفی برای نوشتن عنوان های هیجان انگیز وجود دارد که کاربران را جلب می کند. می توانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و در محتوای خودتان پیاده کنید.

 

نتیجه گیری

 

دفعه ی بعدی که خواستید محتوای جدیدتان را منتشر کنید از این استانداردها به عنوان یک چک لیست استفاده کنید و ببینید که آیا این نکات را رعایت کرده اید؟ هر بخش از این استانداردها کمک می کند تا مشتریان جدیدتر را جذب کنید و روی اهداف کسب و کار شما هم به صورت مستقیم تاثیر می گذارد. این استانداردها می توانند به شما کمک کنند مشتریان بیشتری جذب کنید و راحت تر اهداف کسب و کارتان را دنبال کنید.

سفارش ساخت پاورپوینت

ساخت پاورپوینت ، ساخت سفارشات پاورپوینت ، ساخت اسلاید پاورپوینت ، ساخت پاورپوینت دفاع پایان نامه

 

جهت انجام کلیه سفارشات دانشجویی و دانش آموزی و تهیه فایل پاورپوینت و پروژه های دانشجویی با شماره تلفن زیر در ارتباط باشید:
۹۱ ۷۵ ۳۹۶ ۰۹۹۰ تماس+واتساپ

آموزش نقاشی در تبریز

آموزش نقاشی برای کودکان تبریز

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان

 

مزایای آموزش نقاشی برای کودکان

آموزش نقاشی برای کودکان در تبریز ، بهترین راه برای توسعه و بهبود مهارت های کودکان است و به شما والدین کمک می کند تا تشخیص دهید که کودکانتان چه احساسی دارد و به چه چیزی فکر می کند.

طراحی و نقاشی از جمله فعالیت های اساسی برای توسعه و رشد کودکان است، زیرا کودکان از طریق طراحی و رنگ آمیزی خودشان و احساساتشان را بیان می کنند.

اما، کودکان به دلیل استفاده از موبایل و تبلت، وقت زیادی را صرف این فعالیت ها در خانه نمی کنند.

مزایای آموزش نقاشی برای کودکان در مهارت آموزی تبریز

 

۱- تقویت ارتباطات با آموزش نقاشی برای کودکان :

بچه های کوچک نمی توانند به درستی احساس خود را با کلمات بیان کنند.
به همین دلیل است که نقاشی یک راه عالی برای تشخیص احساس کودکتان و چیزی که به آن فکر می کنند می باشد.
شما می توانید بر اساس نقاشی کودکتان و بسته به رنگ های مورد استفاده او، متوجه شوید که آیا خوشحال و آرام است یا خیر.
کودک بر اساس اینکه آرام یا خشمگین است نقاشی و رنگ آمیزی می کند.
تخلیه روحی و کاهش استرس از دیگر مزایای آموزش نقاشی به کودکان است.
کودکان با نقاشی کردن می توانند احساسات خود را بروز دهند و یا استرس و اضطراب درونی خود را از طریق ضربه های قلم مو و یا مداد رنگی تخلیه کنند.
نقاشی کردن احساس خوبی در پی دارد که این حس می تواند جایگزین مناسبی برای استرس کودکان باشد.

۲- چابکی ذهن:

طراحی در هر روز، چابکی و انعطاف پذیری ذهن کودک را بهبود می بخشد،
زیرا او به طور مداوم با نقاشی جهان خود را خلق و بیان می کند.
کودکان با آموزش نقاشی می توانند مفاهیم ریاضی را نیز به صورت غیر مستقیم فرا بگیرند که این کسب مهارت سبب پیشرفت درسی و تحصیلی بیشتر می گردد.
آن ها همچنین نحوه صحیح در دست گرفتن و استفاده از مداد را نیز پیش از ورود به مدرسه آموزش می بینند.
خلاقیت و استعدادهای درونی کودکان از طریق نقاشی کردن تقویت می شود.
کودکان از این طریق می توانند دو نیمکره مغز خود را به کار بگیرند؛
زیرا نقاشی کردن موجب تحریک نیمکره راست مغز می گردد که این تحریک سبب ایجاد ارتباط بین دو نیمکره می گردد.

۳- توسعه مهارت های حرکتی به کمک آموزش نقاشی برای کودکان :

در دست گرفتن مداد و قلم های رنگی به کودک اجازه می دهد تا دست خود را در حالت درستی نگه دارد که این امر، یادگیری برای نوشتن را در آینده برای او آسان تر می کند.

۴- افزایش اعتماد به نفس با آموزش نقاشی برای کودکان :

اگر به دنبال تقویت عزت نفس در کودکتان هستید، بهتر است بدانید که یکی دیگر از مزایای نقاشی کردن افزایش اعتماد به نفس می باشد.
تشویق کودکان در این زمینه، سبب احساس رضایت آنان از خودشان می گردد و به دنبال آن اعتماد به نفس آن ها را نیز تقویت می کند.
آموزش نقاشی، به کودکان می آموزد که منحصر به فرد هستند و می توانند آثار هنری خاص خود را داشته باشند.
علاوه بر آن در دوره های آموزش نقاشی، کودکان با سایر همسالان خود در ارتباط هستند که این رابطه نیز یکی دیگر از راه های مؤثر برای افزایش اعتماد به نفس می باشد و نحوه برقراری ارتباط کودک را با سایر افراد بهبود می بخشد.

نقاشی یکی از عملی ترین فعالیت هایی است که موجب افزایش اعتماد به نفس و انگیزه برای یادگیری می شود.
کودکان معمولا سعی می کنند که شکل ها و اشیائی را که می بینند، در نقاشی منعکس کنند.
به همین دلیل آنها زمانی که نقاشی خود را تمام می کند، حس سرافرازی و خوشحالی دارند.
به یاد داشته باشید که در این هنگام باید به آنها تبریک بگوییم و تحسینشان کنیم.
نقاشی فعالیتی است که به تلاش زیاد کودک شما نیاز دارد.

۵- بهبود تمرکز و کاهش استرس:

نقاشی یک کار دلپذیر است که به واسطه استفاده از ایده آل ترین رنگ ها برای تجسم دنیای فانتزی و خیالی کودک، او را آرام می کند.
برای افزایش سطح آرامش و تمرکز، می توانید در هنگام نقاشی، موسیقی نیز پخش نمایید.
آنوقت دستیابی به موفقیت قطعی خواهد بود.

۶- آموزش نقاشی برای کودکان یک راه خوب برای درک آثار هنری:

نقاشی، توانایی کودکان برای تفسیر و یادگیری زبان بصری را بهبود می بخشد و موجب می شود که در آینده، آثار هنری را بهتر شناسایی و درک کنند.
کودکان با نقاشی کردن، گام در دنیای هنر می گذارند و درک هنری آن ها افزایش پیدا می کند.
آموزش نقاشی کودکان فرصت مناسبی برای بروز خلاقیت و استعدادهای آنان می باشد و تأثیر مثبتی در موفقیت آنان در زمینه های مختلف زندگی در برخواهد داشت.
کودکان با نقاشی کردن می توانند آزمون و خطا را تجربه کنند و نحوه نگرش و ارتباط خود با دنیای واقعی را تغییر داده و به افکار خود سمت و سو دهند.

۷- نقاشی و کشف خلاقیت در کودکان :

نقاشیباعث می شود که دوباره به یک کودک تبدیل شوید و به دنیای تخیلی کوچک خودتان بروید.
نقاشی به شما اجازه می دهد که قدرت خلاقیت و آن چیزی که کودک شما به آن فکر می کند را کشف کنید.

۸- یادگیری نقاشی به عنوان بازی و لذت بردن از آن برای کودکان :

کودکان در هنگام بازی کردن، بهتر می آموزند.
کودکان نقاشی را به عنوان یک بازی می بینند و با نقاشی، نام رنگ ها و نحوه ترکیب آنها، حیوانات و موارد دیگر را یاد می گیرند.
آنها می توانند انواع مفاهیم جدید را از طریق نقاشی تلفیق و تحلیل کنند.
برنامه های مختلفی که در آموزشگاه نقاشی تبریز برای کودکان ارائه می شوند،
برای پوشش دادن دوره های مختلف رشد کودکان و با هدف ایجاد انگیزه و افزایش مهارت های آنها، تدوین شده اند.

۹- کمک نقاشی برای ترسیم احساسات درونی کودکان

نقاشی کردن برای کودکان تبریز ، یکی از بهترین فعالیت هایی است که علاوه بر سرگرم کردن آن ها، سبب تکامل رشد آن ها می گردد.
کودکان با نقاشی کردن به آسانی می توانند عواطف و احساسات درونی خود را به تصویر بکشند.
بسیاری از کودکان نقاشی کردن را با خط خطی کردن در سنین پایین شروع می کنند؛
با توجه به همین نقاشی های خط خطی کودکان و تحلیل آن ها از نظر روانشناسی می توانید اگر ناراحتی داشته باشند، آن را بررسی کنید و برای حل آن راهکاری بیابید.

 

جهت مشاوره و ثبت نام در دوره های آموزشی نقاشی کودکان در تبریز با ما تماس بگیرید:

۹۱ ۷۵ ۳۹۶ ۰۹۹۰

آموزش بورس در تبریز

کلاس آموزش بورس و روش های سرمایه گذاری در تبریز

نردبان بورس همین جاست!

اینجا شما یاد می‌گیرید چطور بهتر سرمایه‌گذاری کنید، چطور درست و به‌موقع تصمیم بگیرید و در نهایت چطور درآمد بیشتری از بورس کسب کنید. در مرکز آموزش مهارت آموزی تبریز سبقت آزاد است! همین امروز شروع کنید.

 

گام اول آموزش بورس چیست؟

خوب اول باید مشخص کنیم سطح شما در بورس به چه میزان است اگر هیچ چیز از بورس نمی‌دانید و می‌خواهید بورس را شروع کنید قدم اول مناسب شماست در این قدم برای شما مهم است بدانید اصلا بورس چیست و چطور می توانید با سرمایه گذاری در آن موفق شوید برای این موضوع ما در سایت سری مقالات داریم با عنوان {آنچه برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس باید بدانیم} که برای پاسخ به سوالات بسیار متداولی درست شده است که می‌تواند سوال شما هم برای شروع اموزش بورس باشد در زیر عنوان‌های این سری را می بینید و برای مطالعه مقاله های آن کافیست روی لینک این سری در همین پاراگراف کلیک کنید البته این را هم بگوییم لازم نیست تمام مقالات این سری را بخوانید، عنوان ها را ببینید و هرکدام را که دوست داشتید مطالعه کنید.

چه چیزهایی در گام اول اموزش بورس بخوانیم:

  • می‌خواهم در بورس سرمایه گذاری کنم اما نمی دانم چه کار باید بکنم؟!
  • چطور نزدیک‌ترین کارگزاری بورس را به خود پیدا کنیم؟
  • آیا بورس قمار است؟ حکم شرعی بورس چیست؟
  • سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟
  • حداقل سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟
  • سرمایه گذاری در بانک یا بورس، کدام بهتر است؟
  • آیا بدون تحصیلات مرتبط می توان در بورس فعالیت کرد؟
  • با چه سرمایه ای وارد بورس شویم؟
  • سبدگردانی در بورس چیست؟
  • مشاور سرمایه گذاری در بورس چیست؟
  • چرا باید هرچه زودتر میلیون ها تومان روی آموزش بورس خودمان سرمایه گذاری کنیم؟
  • چه چیزهایی برای شروع فعالیت در بورس باید بدانیم؟
  • چگونه با سرمایه کم در بورس فعالیت کنیم؟
  • قانون ۶-۱۰۰ در موفقیت در بازار بورس
  • سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم چیست؟ انواع روش های سرمایه گذاری در بورس

گام دوم آموزش بورس چیست؟

در گام دوم آموزش بورس وارد توضیح مفاهیم و اصطلاحات مهم بورس می‌شویم چیزهایی که لازمه شروع موفق سرمایه گذاری در بورس است. ممکن است بعضی از مقالات این سری برای شما ساده باشد و بدانید مثلا مقاله {بورس چیست؟} اگر این‌طور بود می توانید از خواندن این مقاله عبور کنید و مقاله های دیگر را بخوانید. بعد از آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات مهم بورس شما قدم بزرگی در راستای آموزش بورس خود برداشته اید و حالا آماده شروع مراحل بعدی اموزش روش های سرمایه گذاری در بورس هستید.

چه چیزهای در گام دوم آموزش بورس بخوانیم؟

  • بورس چیست؟
  • آیا الان زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس است؟
  • صندوق سرمایه گذاری چیست؟ آشنایی با انواع صندوق های سرمایه گذاری
  • آموزش خرید و فروش آنلاین و اینترنتی سهام در بورس
  • همه چیز درباره مجمع و مجامع شرکت های بورسی
  • شاخص بورس چیست؟
  • افزایش سرمایه چیست؟ انواع روش های افزایش سرمایه
  • حق تقدم چیست؟همه چیز درباره حق تقدم سهام شرکت ها در بورس
  • تفاوت EPS و DPS چیست؟
  • نسبت P/E چیست؟ هر چیزی که باید درباره نسبت P/E بدانید
  • اختیار معامله چیست؟ قرارداد اختیار خرید و اختیار فروش سهام در بورس
  • عرضه اولیه سهام چیست؟ خرید عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ
  • اخزا چیست؟ همه چیز درباره اسناد خزانه اسلامی
  • گره معاملاتی در بورس تهران و نحوه رفع گره از سهام
  • استراتژی های تشکیل یک پرتفوی کم ریسک و متنوع
  • سهام چیست و چه سهامی در بورس معامله می شوند

توضیح در مورد مرحله دوم و نحوه آموزش بورس در این مرحله

برای مطالعه سری مقالات آنچه یک سرمایه گذار بورس باید بداند (مفاهیم و اصطلاحات مهم بورس) بیشتر آشنا شوید می توانید روی لینک آن کلیک کنید و مقاله ها را مطالعه کنید. البته لازم نیست دقیقا آموزش ببینید و مثل یک استاد به آن‌ها تسلط داشته باشید یک درک اولیه که با یک مطالعه سریع به دست بیاید کافی است در مراحل بعدی آموزش بورس خود باز این موارد مرور می شوند و تکرار آن‌ها باعث خواهد شد فهم عمیق‌تری نسبت به آن‌ها پیدا کنید. مثلا اگر دقیقا نفهمیدید که EPS و DPS چیست؟ نگران نباشید در مراحل بعدی به خوب با آن‌ها آشنا خواهید شد. این مرحله صرفا برای این است که برای اولین بار یک آشنایی اولیه و سطحی با مفاهیم بورس پیدا کنید و عمیق سازی و درک بیشتر این مطالب در مراحل پیشرفته تر آموزش بورس برای شما اتفاق خواهد افتاد.

 

گام سوم همراه خانه سرمایه شوید

ما در خانه سرمایه آموزش های متعددی برای شما آماده کرده‌ایم که می توانید در کلاس های آموزش بورس ما شرکت کنید برای اینکه با کلاس های اموزشی بورس خانه سرمایه آشنا شوید همین حالا کافی است تماس بگیرید

۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

آموزش گام به گام بورس

موضوع آموزش در مقوله سرمایه گذاری که ریسک از دست دادن سرمایه مطرح است، بیش از پیش اهمیت دارد. ریسک از نادانی ناشی می‌شود و هرچقدر تخصص و مهارت سرمایه گذار نسبت به بازار بیشتر باشد، ریسک نیز کمتر خواهد بود.

در این یادداشت، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

گام اول: اهمیت آموزش بورس

  • چرا آموزش بورس ضروری است؟

آموزش، جلیقه نجات، در دریای متلاطم سرمایه گذاری در بورس است. می‌توان گفت رشد ثروت در بازار سرمایه بیش از هر چیزی به رشد تخصص سرمایه گذاران وابسته است. بورس یک روی سود و یک روی زیان دارد، سود در بورس از جیب تازه‌کاران به جیب متخصصان می‌رود و اگر پیش از سرمایه گذاری در بورس، روی آموزش خود سرمایه گذاری نکنید، بورس روی زیان خود را به شما نشان خواهد داد! هیچ چیز به اندازه آموزش و تخصص نمی‌تواند ریسک این سرمایه گذاری را کاهش دهد.

ریسک از آنجایی ناشی می‌شوید که ندانید در حال انجام چه کاری هستید

 وارن بافتآموزگار سرمایه گذاری

 

دانلود سوالات کاربر ICDL

در این مطلب از وب سایت تبریز تدریس (مرکز مهارت آموزی تبریز) نمونه سوالات تستی و عملی دوره آموزشی کاربر ICDL را به صورت رایگان در اختیار کارآموزان عزیز قرار می دهیم.

این نمونه سوالات از سوالات پر تکرار آزمونهای فنی و حرفه ای و بنیاد ICDL می باشد که توسط گروه آموزشی تبریز تدریس جمع آوری شده است.

با این سوالات شما می توانید خود را محک زده و آمادگی خود را به امتحانات پایان دوره آموزشی کاربر ICDL تثبیت نمایید.

آموزش و ارائه مدرک فوری کاربر ICDL

جهت دانلود نمونه سوالات تستی روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود مجموعه سوالات تستی ICDL

جهت دانلود نمونه سوالات عملی روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود مجموعه سوالات عملی ICDL

مدرک فوری ICDL

مرکز مهارت آموزی تبریز ارائه دهنده مدرک ICDL در تبریز می باشد.

در واقع بیان این جمله که آشنایی و استفاده از کامپیوتر، شرط لازم و ضروری زندگی در دنیای کنونی است، کمی اغراق آمیز باشد؛ اما نگاهی گذرا به سیستم ها و وسایلی که به طور روزمرّه از آن استفاده می کنیم، تأییدی بر این گفته خواهد بود. سیستم های هوشمند کارت اعتباری، دانشگاه مجازی، کتاب های الکترونیکی، خریدهای آنلاین، تلفن های همراه، وسایل خانگی دیجیتال، دوربین های مگاپیکسلی، ساختمان های هوشمند و… تنها قسمت کوچکی از دنیای دیجیتال کنونی هستند که نیاز به استفاده و آشنایی با کامپیوتر را برای ما ملموس تر می سازند؛ اما گستردگی رشته کامپیوتر، در کنار تعدد و تنوع نرم افزار، سخت افزار و میان افزارهایی که مدام در حال تغییر، توسعه و به روزرسانی است، این مجال را به ما نخواهد داد تا بر همه زمینه های موجود در آن تسلط یابیم. از طرف دیگر، هیچ کس انتظار آن را ندارد که همه افراد به صورت حرفه ای و دانشگاهی، مسائل مربوط به دانش کامپیوتر را فرا گیرند. اما مشکل آن جاست که اکثر علاقه مندان به فراگیری دانش و مهارت کامپیوتر، نمی دانند از کجا باید این آموزش ها را آغاز کنند. به عبارت دیگر، چگونه می توان فهمید مهارت حاصل از این یادگیری، ما را در یافتن موقعیت های شغلی بهتر یاری می کند؟

ICDL، راه حل مناسبی برای حل این مسئله دارد؛ به طوری که با ارائه این استاندارد بین المللی، حداقل دانش و مهارت لازم را در به کارگیری کامپیوتر در اختیار افراد قرار می دهد.

ارائه مدرک فوری ICDL قابل استعلام : ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

ICDL چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند؟

سال ۱۹۹۵م. انجمن جوامع حرفه ای انفورماتیک اروپا با تشکیل گروهی ویژه، روشی برای ارتقای سطح مهارت های فن آوری اطلاعات در سراسر اروپا ابداع نمود.

با برگزاری آزمون های آموزشی در کشور فنلاند، گواهی نامه اروپایی کاربری کامپیوتر (ECDL) به رسمیت شناخته شد.(ECDL) سپس در اوایل آگوست سال ۱۹۹۶م. در سوئد و به تدریج در سراسر اروپا و در سطح بین الملل نیز مطرح گردید.

به این ترتیب ECDL اروپایی، به خارج از مرزهای اروپا نیز راه یافت و به عنوان ICDL یعنی گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتر شهرتی جهانی یافت.

ICDL(International Computer Driving Licence)

یک گواهی نامه بین المللی است که توانایی دارندگان این گواهی نامه را در مهارت های کامپیوتری، تأیید می کند.

ICDL در تبریز

ثبت نام و دریافت کارت مهارت ICDL

زمانی که یک داوطلب، در دوره گواهی نامه ICDL/ECDL ثبت نام می کند، باید در ۷ دوره آزمون مهارتی شرکت نماید. متقاضی برای به دست آوردن مدرک ICDL باید در امتحانات این هفت مهارت قبول شود. هر فرد بدون توجه به سن، جنس، تحصیلات، تجربه یا پیش زمینه، می تواند در این آزمون ها شرکت کند. این آزمون ها عبارتند از:

۱٫ مفاهیم اساسی IT.

۲٫ مقدمه ای بر ویندوز.

۳٫ مقدمه ای بر Word (سطح متوسط – پیشرفته).

۴٫ Excel (سطح متوسط – پیشرفته).

۵٫ پایگاه های داده، مقدمه ای بر Access.

۶٫ Power Point (سطح متوسط – پیشرفته).

۷٫ خدمات اطلاعاتی شبکه – اینترنت و پست الکترونیک.

برای دریافت گواهی نامه ICDL، می توان همه مهارت ها را به یک باره و یا با فاصله زمانی گذراند؛ پس از اتمام موفقیت آمیز همه آزمون ها، داوطلب، گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتر را دریافت می کند. دریافت گواهی نامه ICDL می تواند در کنار کسب مهارت IT، برای افراد جامعه، استانداردی برای آموزش در جامعه اطلاعاتی ارائه دهد و توسعه فن آوری اطلاعات در جامعه را تسهیل و تسریع نماید. امروزه، بیش از چند میلیون نفر در سراسر جهان، گواهی نامه ICDL/ECDL را دریافت نموده اند؛ مدرکی که در تمامی کشورهای عضو این سازمان، معتبر و شناخته شده است. مهارت های ICDL در نهایت سادگی، بسیار کاربردی هستند؛ به طوری که بعد از طی دوره و کسب مهارت لازم، صرف نظر از مسائل پیچیده فنی – مهندسی، در حد رفع نیازهای روزمرّه، انجام امور بانکی، جست وجوی اطلاعات و حتی بازی و سرگرمی، استفاده از کامپیوتر بسیار لذت بخش بوده، در اندک زمانی به ضرورتی در زندگی مبدل خواهد شد.

سئو چیست؟اهمیت سئو در تبریز!

سئو چیست؟

کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو گر به ویژه گوگل می باشد و شامل تکنیک‌های است که باعث می شود تا افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

هدف سئو سایت در تبریز! و چرا سئو مهم است ؟

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی در تبریز باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.

بهینه سازی سایت بسیار اهمیت دارد چون :

  • اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.
  • سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود.
  • سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند

هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌شود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای قرار گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شوند.

 سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)

همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش شامل :

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مانند “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

– انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.

سفارش سئو و بهینه سازی وب سایت::: ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

سئو خارجی سایت چیست ؟ (Off-Page SEO)

علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :

  • لینک بیلدینگ(Link Building)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media)
  • فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

  • وبلاگ نویسی
  • کامنت گذاری در سایت‌ها
  • ارسال پست در انجمن‌ها
  • ثبت سایت در دایرکتوری‌
  • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
  • و…

 شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.

شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

تکنیک‌های سئو (SEO techniques)

تکنیک‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :

  • بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند.
  • بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روش‌های است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند.

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند
  • محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
  • تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
  • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

  • تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو
  • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
  • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است
  • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
  • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود.

نتیجه گیری:

ترافیک حاصل از سمت موتورهای جستجو هنوز هم بهترین نوع جذب بازدیدکننده و مشتری برای سایت به شمار می رود و می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک کسب‌ و ‌کار آنلاین شود. مهم است که برای کسب سهم در این حوزه برنامه‌ ریزی و استراتژی مناسب را پیش بگیرید.

سفارش سئو و بهینه سازی وب سایت::: ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

آموزش زبان انگلیسی در تبریز

کلاس آموزش خصوصی زبان انگلیسی در تبریز

زبان انگلیسی (English language) یک زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین در اوایل قرون وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان های رایج جهان است. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی حدود ۶۰ کشور مستقل است. این زبان به صورت وسیع در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند صحبت می شود. زبان انگلیسی بعد از چینی ماندارین و اسپانیایی سومین زبان مادری رایج جهان است. امروزه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در سراسر جهان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز هست.

آموزش مکالمه سریع زبان انگلیسی ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

زبان انگلیسی در طول یک بازه ۱۴۰۰ ساله ساخته و گسترش داده شده است. شکل های اولیه زبان انگلیسی توسط مهاجران انگولو ساکسون در حدود قرن پنجم میلادی به جزیره انگلستان آورده شد، به این شکل زبان انگلیسی کهن گفته می شود. انگلیسی میانه در حدود قرن ۱۱ میلادی و با فتح انگستان به دست نرمن ها شکل گرفت. شکل امروزی زبان انگلیسی پس از قرن ۱۵ میلادی و با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به واسطه قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراطوری بریتانیا زبان انگلیسی بین قرن ها ۱۷ تا ۲۰ در جهان گسترده شد. در حال حاضر در هر دو شکل مکتوب و دیجیتال زبان انگلیسی با فاصله ای زیاد بالاترین تعداد انتشار اسناد علمی و فنی در جهان را داراست.

انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند. گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

جهت ثبت نام در کلاس آموزش زبان انگلیسی با شماره ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴ تماس بگیرید

یادگیری زبان انگلیسی ممکن است برای خیلی ها عجیب و سخت به نظر برسد و برای بسیاری ساده و ابتدایی. در اینجا کمی در رابطه با بخش های ساده یا پیچیده زبان انگلیسی صحبت می کنیم.

چرا یادگیری انگلیسی ساده است؟

سخت بودن یک زبان تا حد زیادی نسبی است. اما باید بدانید که یادگیری انگلیسی تقریبا از تمام زبان های اروپایی دیگر ساده تر است. برخی از دلایل آن عبارتند از:

  • انگلیسی جنسیت ندارد: در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های  آلمانی و فرانسه نیست. بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند. پس انگلیسی از این نظر کار شما را بسیار ساده می کند.
  • افعال صرف نمی شوند: در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند (در طول درس ها توضیح می دهیم که چرا گفتیم “تقریبا”!). این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است. صرف نشدن فعل ها استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند.
  • از خط لاتین استفاده می کند: زبان انگلیسی بری نگارش از خط لاتین استفاده می کند. خطی که همه ما حتی پیش از یادگیری انگلیسی با آن آشنا بودیم. این موضوع خواندن و نوشتن به این زبان را به مراتب ساده تر می کند (نسبت به زبان هایی که از خط های دیگر استفاده می کنند مثل هندی، چینی، روسی و …).
  • فارسی و انگلیسی خویشاوندان دور هستند: گرچه خویشاوندی فارسی و انگلیسی نسبتا دور است اما همچنان ساختارهای مشابه زیادی بین دو زبان وجود دارد. یکی از وجه تشابه های همه زبان های هندی-اروپایی داشتن بن ثابت برای افعال است. ساختارهای گرامری دیگری مثل ضمایر، استفاده از افعال و … در این دو زبان مشابه است.
  • واژه های مشترک زیادی وجود دارد: بین فارسی و انگلیسی واژه های مشترک بسیاری وجود دارد. این واژه ها که تقریبا همه از انگلیسی به فارسی وارد شده اند به شما کمک می کنند این زبان را ساده تر یادبگیرید. با توجه به نفوذ گسترده زبان انگلیسی، به ویژه در زمینه های تخصصی و فنی بسیاری از ما از قبل با بسیاری از واژه های این زبان آشنا هستیم.

کلاس مکالمه زبان انگلیسی در تبریز جهت ثبت نام تماس بگیرید: ۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴

چه بخش هایی از زبان انگلیسی برای ما مشکل است؟

با توجه به تجربه فارسی زبانان در زبان مادری، بخش های خاصی از زبان انگلیسی معمولا برای فارسی زبانان مشکل آفرین می شود. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • تلفظ انگلیسی: تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند. در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری واژه های جدید بسیار با اهمیت است. (برای یادگیری این موضوع در طول دروس همیشه از فونتیک استفاده شده است.)
  • زمان ها: بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل در فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد. این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.
  • حروف تعریف: در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود. استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین نوآموزان بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.
  • حروف اضافه: ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند. گاهی در یک جمله در فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.). برای آشنایی با حروف اضافه و استفاده درست از آنها باید زمان بگذارید.
  • افعال عبارتی: افعال عبارتی یا phrasal verbs افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. با گذشت زمان به استفاده از آنها عادت خواهید کرد.
  • انواع ضمایر: در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که فارسی معادل ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

یادگیری انگلیسی چقدر زمان می خواهد؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در حوزه زبان شناسی، یادگیری یک زبان جدید برای یک فرد معمولی به حدود ۱۱۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. این یعنی برای یادگیری انگلیسی در سطحی قابل قبول حداقل به شش ماه زمان نیاز دارید. البته برای بیشتر زبان آموزان رفتن از سطح ابتدایی تا پیشرفته بین یک تا دو سال زمان نیاز می گیرد. فراموش نکنید که یادیگری سریع تر به معنای فراموش کردن سریع هم هست. برای یادگیری مناسب باید زمان کافی را به صورت منظم به یادگیری اختصاص دهید.

جهت ثبت نام با مسئول آموزش مرکز مهارت آموزی تبریز تماس بگیرید

۸۰ ۹۹۹ ۷۷ ۰۹۱۴